مشروح اخبار


» خبرهای خوش از رفع مشکلات جاده‌ای؛ تونل‌های پاتاوه - دهدشت روشن می‌شود/تخصیص ۱۴۰  میلیارد تومان اعتبار برای روشنایی تونل‌های پاتاوه - دهدشت



جاده ترانزیتی و ملی پاتاوه - دهدشت با اتمام مراحل مختلف ساخت آن با مشکلاتی از جمله روشنایی مواجه بود که در این راستا با اعتبار تخصیص یافته این مشکلات حل خواهد شد.


جاده ترانزیتی و ملی پاتاوه - دهدشت با اتمام مراحل مختلف ساخت آن با مشکلاتی از جمله روشنایی مواجه بود که در این راستا با اعتبار تخصیص یافته این مشکلات حل خواهد شد.


به گزارش راک نیوز،در سفر پرخیروبرکت رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه ملی و مهم پاتاوه - دهدشت مصوب شد تا بن‌بست ارتباطی این جاده با دیگر نقاط کشور به دلیل کوهستانی بودن رفع شود که سرانجام این پروژه کلنگ‌زنی آن در دهه ۷۰ آغاز شد. 


این مسیر در طی سالیان مختلف هرچند با پیشرفت همراه بود؛ اما در این سال‌ها به دلایل مختلفی همچون کمبود منابع، اعتبار افتتاح و بهره‌برداری آن در طی چند دهه به طول انجامید. 


جاده ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه به دهدشت سرانجام در دولت سیزدهم و باتوجه‌به رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با حضور ریاست‌جمهوری به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید. 


۹ هزار میلیارد تومان برای جاده ملی پاتاوه – دهدشت هزینه شد

طبق برآورد‌های صورت‌گرفته از محل اعتبارات استانی و ملی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان برای اتمام آن هزینه شده است تا سبب اتصال شهرستان‌های جنوبی استان و کوتاه‌شدن مسافت و اثرگذار در صنعت حمل‌ونقل و ترانزیت و مزیت‌های اقتصادی باشد. 


از مزیت‌های دیگر این مسیر ارتباطی حدود ۶۰۰ روستا و شهر در طول این جاده وجود دارد که دسترسی بهتری به مرکز استان پیدا می‌کنند و از بن‌بست خارج می‌شوند. 


در کنار تلاش‌های صورت‌گرفته برای این پروژه ملی و افتتاح رسمی آن برخی مشکلات جانبی از جمله روشنایی در تونل‌ها یکی از ایرادهایی بود که سبب ایجاد خطرات احتمالی برای خودرو‌های عبوری از این مسیر ارتباطی بو‌د. 


تاریکی تونل‌ها گلایه رهگذران از متولیان


تصادف‌های مختلف و همچنین گلایه‌هایی مختلف در این مسیر در نبود روشنایی تونل‌ها سبب شد تا متولیان مربوطه به دنبال رفع مشکلات باشند؛ چون تردد در شب به دلیل نداشتن روشنایی سبب تهدید سلامت رهگذران می‌شد.


مشکلات این مسیر ارتباطی و مطرح‌شدن آن در مراحل مختلف در نشست شورای ترافیک سبب شد تا روشنایی این مسیر پیگیری شود و  خطرهای احتمالی در این مسیر به دلیل تاریکی کاهش پیدا کند.


در همین رابطه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار ما از نصب روشنایی در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۶ هزار پایه برق تعویض و تعمیر شد و حدود ۵۰۰ کیلومتر سیم مسی با کابل خود نگه‌دار تعویض شد تا مشکلات تاریکی در این مسیرها برطرف شود. 


تخصیص ۱۴۰  میلیارد تومان اعتبار برای روشنایی تونل‌های پاتاوه - دهدشت


علی‌محمد روستا به رفع مشکلات تاریکی‌هایی تونل‌های پاتاوه – دهدشت اشاره کرد و گفت: با ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته از محل نفت در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات روشنایی تونل‌های پاتاوه – دهدشت برطرف خواهد شد.



تاریخ انتشار : 4 خرداد 1403, 16:45



» اخبار مرتبط:

  • پروژه جاده ملی پاتاوه - دهدشت تعطیل نیست/انتقال کارگاه به لرستان صحت ندارد.
  • رانندگی در تونل های وحشت ؛ گلایه شدید مردم از تونل های همیشه تاریک جاده دهدشت-پاتاوه در محدوده لوداب
  • معاون رئیس جمهور: دولت مشکل کمبود اعتبار پروژه دهدشت-پاتاوه را رفع می کند/در سفر اول دولت ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شد
  • عملیات آسفالت مسیرهای فرعی متصل به جاده پاتاوه - دهدشت آغاز شد
  • افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت/پیشرفت 50 درصدی آزاد راه شیراز - اصفهان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟